Efteranmälan sker i Eventor senast Söndagen den 16 Maj, klockan 20:00. Efteranmälda startar först
Efteranmälan (begränsat antal) kan också göras vid tävlingen
Direktanmälan, Anmälan i Inskolning och U3 kan även ske på tävlingens arena, men vi vädjar till klubbarna att i största möjliga mån anmäla sina löpare i Eventor (även inskolning) för att underlätta administrationen och karttryck
Hyrbrickor i mycket begränsad antal, vi förutsätter att det finns tillräckligt med brickor inom klubbarna för de egna löparna
Eventuella anmälningsuppgifter utanför Eventor skickas till Bjursås OK E-post bjursok@dalnet.se, töms dagligen, använd ingen annan E-post adress
Anmälningsavgifter
Ungdom till och med 16 år 35:-
Hyrbricka 50:-
Ej återlämnad Hyrbricka 400:-
Vid efteranmälan; 50% tillägg på anmälningsavgiften
Vid efteranmälan vid tävlingen; 100% tillägg på anmälningsavgiften
Avgifter inbetalas mot faktura som bilägges resultatlista och sändes till respektive klubb.
Kontrolldefinitioner även på kartan i samtliga klasser, för H/D14 och H/D16 är det mycket små definitioner på kartan
Start
Huvudklasser från kl 18.30 enligt startlista, efteranmälda startar före
Valfri starttid från kl 18.30 för inskolning och u-klasser enligt kösystem
Terrängbeskrivning
Skogsmark bestående av barrskog i varierande ålder med vissa inslag av ungskogsområden och hyggen
Måttligt kuperat
Mestadels god framkomlighet
Priser, enbart i den sammanlagda kretsungdomsserien i höst, Inga Etapp-priser
SOFT:s tävlingsregler gäller, och då naturligtvis också reglerna att det inte är tillåtet att beträda tomtmark eller förbjudna områden markerade på kartan (violett streckat område).
Skuggning är tillåten på ungdomskretstävlingarna. OBS skuggans roll: endast skugga inte styra
Sportident
Sportident stämplingssystem används
Hyrbrickor finns endast till ett mycket begränsat antal
Sportident bricka SI-card 5, 6 och 9 kan användas
Töm brickan på väg till start
Vid starten ska alla "checka" sin bricka vid startfunktionär, det är viktigt eftersom den informationen används för att se vilka som startat och för att senare kunna kontrollera att alla kommit tillbaka från skogen
När man går i mål ska man målstämpla vid mållinjen
När man stämplar (registrera sig) vid kontrollerna ska det pipa eller blinka innan man får ta ur brickan
Om kontrollen inte piper eller blinkar, så ska du försöka igen och vänta (räkna till fem)
Om kontrollen ändå inte piper eller blinkar, så ska du stämpla i kartan med stiftklämman i någon av reservrutorna på kartan
Efteråt ska alla läsa över brickans information till datorsystemet, det är viktigt att alla som startat gör det, gäller också om du inte har fullföljt loppet, annars vet vi inte att du kommit i mål och vi kan börja leta efter dig
Om du har stämplat i en reservruta på kartan måste du visa upp den stämplingen för att bli godkänd, du visar upp den vid informationen
Arena service
Parkering Endast på anvisad plats
Toaletter i anslutning till arenan OBS: Inga toaletter vid start
Huvudfunktionärer
Tävlingsledare: Gunnar Löfkvist 023-50 355
Banläggare: Hans Carlsson 023-591 43 samt mobil 0767-145866